donderdag 23 mei 2013

Online Prepper

Maar voor hoe lang hé? 
Dat is wat mij heden ten dage flink bezig houd. Hoe ga ik hiermee om mocht het ooit zo ver komen. Er zijn talloze oorzaken te bedenken waardoor je niet meer online kunt. Van rampzalige gebeurtenissen tot kleine plaatselijke incidenten. Maar allebei zorgen ze voor hetzelfde effect. Afgesloten qua communicatie met het internet.

Dan kan je dus niet meer 'ff googlen' hoe dat broodrecept ook alweer was. Of gauw een Youtube filmpje kijken hoe je dat motor onderdeel ook alweer moest repareren, of hoe je een wond moet verzorgen. Dat is het prachtige van Internet... wat je ook zoekt, het is te vinden op internet! Maar daar zit 'm nou ook juist het gevaar vind ik! 
Iedereen is zo gewent om alles maar 'even' op te kunnen zoeken op internet, dat vrijwel alle parate kennis langzaam maar zeker begint te verdwijnen.

Ik kan hier ellenlange verhalen neerschrijven over welke kennis je nou eigenlijk zou moeten bezitten als weldenkend mens om zonder alle huidige technologie toch in leven te kunnen blijven, en voor je gezin en familie te zorgen. Maar als je daar eens rustig over na gaat denken, kun je zelf wel bedenken welke vaardigheden dat je hiervoor mist.

2 jaar geleden hebben wij het licht gezien, of eigenlijk... de duisternis maar dat klinkt zo negatief. Ik kwam tot het besef: Stel dat je dus voor langere tijd zonder nutsvoorzieningen komt te zitten: (gas / licht / water). Hoe zorg ik dan voor mijn gezin?
Vertrouw ik volledig op de overheid en laat me in een sporthal stoppen (als dat dan al lukt) en leg het leven van mij en mijn gezin in de handen van de overheid?
Of zorg ik dat ik mijn gezin zelf kan verzorgen, en leer ik mijn gezin de juiste vaardigheden aan om voor zich zelf te kunnen zorgen?

Dan lijkt mij de keuze erg makkelijk, ook voor iedereen die dit leest! Ik ben niet politiek ingesteld en wil daar ook geen discussies over. En ik twijfel er niet aan dat de overheid hun best zullen doen in tijden van nood. Maar ik denk dat ze zullen bezwijken onder de druk en niet iedereen kunnen helpen. Dan is het toch geweldig dat jij en je gezin in ieder geval de grootste klap kunnen opvangen voor een bepaalde tijd?!


Zoals je kon zien in het filmpje, leg ik daar zo duidelijk mogelijk uit wat ik met bovenstaand verhaal bedoel. Ik hoop dat je er wat van opsteekt en wat met deze informatie doet!

tot de volgende blog ;)
Prepze!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten