woensdag 29 oktober 2014

Veel gebeurt, maar er staat nog meer te gebeuren...

Het nadeel van impulsieve handelingen is dat je soms zoveel hooi op je vork neemt dat je een aantal projecten lijkt te vergeten. Zo dacht ik vandaag; Hmm, wellicht wel handig voor de niet-preppende medemens dat zij een blog kunnen volgen van een prepper....

En zo vond ik mijn eigen blog weer terug :)

UPDATE:

Verhuist

Inmiddels zijn wij begin dit jaar verhuist naar een andere wijk binnen dezelfde stad. Dit voornamelijk door een hoog oplopende burenruzie waarbij ik jullie de details zal besparen. Kort gezegd; we zijn er in alle opzichten op vooruit gegaan! Buurt, buren, huis, tuin, vluchtroutes, veiligheid. En We voelen ons hier ook allemaal meer thuis dan waar dan ook. Lekker een huiselijk huisje.

Kippen
Op de vorige locatie hadden wij twee legkippen in een open ren. Vrij kort nadat wij deze kippen 'tweedehands' over kochten via marktplaats, overleed er al snel 1 kip. wij vermoeden ouderdom...

Vanuit onze vriendenkring kregen wij voor onze verjaardag 2 sierkippen als kuikens. Hartstikke lief natuurlijk! Het duurde overigens wel even voordat ze bij de andere legkip konden want dat boterde niet echt lekker. Na verloop van tijd begonnen deze sierkippen een vreemd geluid te produceren. Wij vermoedden dat ze iets hadden opgelopen. Het klonk nogal 'asmta' achtig, alsof niet goed konden kuchen of hoesten.
Tot het ons op een morgen duidelijk werd... *Kuck... kuch... KUKELEKUUU* ....

shit...

Het zijn haantjes...

Het contact tussen ons en de buren was al niet lekker, dit zou er zeker niet toe bijdragen. Diezelfde middag nog een opvang gezocht voor deze hanen en besloten we te wachten tot het volgende jaar om nieuwe kippen aan te schaffen.


Nu in het nieuwe huis heb ik een veel beter en mooier hok gebouwd en hebben we 3 legkippen gekocht hij bij een kippenboerderij een dorp verderop. Mooie beesten, goed verzorgt, en de verkoper staat ons graag bij met zijn advies.

Vanaf dag 1 leggen ze netjes elke dag 2 รก 3 eieren. Wij maken er graag mayonaise van en de halve buurt, familie en vrienden genieten mee van de overproductie!

Communicatie

Ik heb de afgelopen maanden veel bijgeleerd qua communicatie en heb hier ook veel meer mogelijkheden om dit tot uiting te brengen. Zo heb ik inmiddels een 2meter antenne op mijn schoorsteen staan. Mijn 27mc antenne met schuifmast staat ready to go, en heb ik een speciale antenne gemaakt volgens een bouwplan om zo weersatellieten te kunnen ontvangen.

De 27mc is een beetje stil gevallen, maar nog steeds doe ik elke tweede dinsdag van de maand de PAPA ROMEO Ronde van 19:00 tot 20:00. Deze ronde is inmiddels een jaar aan het draaien en ik probeer hiermee iedereen aan te sporen om zijn communicatiemiddelen eens na te lopen, en te testen.

Dit gaat staat beter, en het wordt steeds drukker. Dus dit mag ik wel een succes noemen.

Meetings
Mede door de verhuizing en een drukke agenda kan ik helaas niet deelnemen aan alle initiatieven die via preppers.nl worden opgestart, maar zo links en rechts snoep ik wel wat mee! Zo hadden we natuurlijk de Shelter Camping in Brabant en hebben we aan een aantal projectjes meegeholpen van andere leden. De prepper gemeenschap is zo ontzettend divers en close met elkaar, dat moet je meegemaakt hebben om het te snappen.

Allemaal gewone mensen...
Keer op keer verbaas ik me weer over het feit hoe 'niet-preppers' tegen ons aan kijken. Als een stelletje randdebielen die zich enkel maar bezighouden met het einde der tijden. En dat is zoo een onzin!

Ik wil deze blog gaan gebruiken om te laten zien hoe doorsnee ons gezin is, en hoe wij onze voorbereidingen integreren in ons dagelijks leven. Wat voor impact dit heeft en wat de voor- en nadelen zijn. Hoewel ik voor dat laatste wel erg goed moet nadenken....

Hou ons in de gaten!
Ik ga dit dagelijks bijhouden en zal ook proberen om zoveel mogelijk van ons dagelijks leven te beschrijven wat gerelateerd is aan onze voorbereidende insteek.

Jouw mening en inzicht is belangrijk!
Graag hoor ik van jullie wat je van ons wilt weten, en hoe jij er tegenover staat. laat je horen, en deel dit blog zoveel mogelijk!

Groetjes, De Brabantse Prepper  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten