dinsdag 2 december 2014

Slapen? pfff ...

Zoals onze Belgische vrinden dat altijd zo mooi kunnen zeggen: ik ga er fier op dat ik met weinig slaap toe kan.

Hoe mijn cyclussen in elkaar steken weet ik echt niet. Wat ik wel weet is dat mijn cyclus elk weekend overhoop geknald wordt... das ook regelmaat toch? :P
Als ik een druk weekend heb gehad, dan heb ik de Maandag en Dinsdag echt nodig om mijn cyclus weer normaal te krijgen, en als ik dan Vrijdag eenmaal weer gemend ben aan dat ritme, begint het gesodemieter weer van voor af aan ...

Wat ik wel merk; Als ik vanuit een diepe slaap wakker word gemaakt, ben ik daarna echt.. ECHT duf! ... prikkende ogen, wallen, duf gevoel, niet op gang te krijgen die communicator!
Als ik krap 3-4 uurtjes slaap heb gehad, en uit mezelf wakker wordt, is er niets aan het handje en kan ik zonder problemen de hele dag door. Dan maakt het niet uit of ik dagje kantoor heb, of een dagje flinke fysieke arbeid, dat trek ik wel.

Qua slaap luister ik gewoon naar mijn lichaam en houd me niet aan vaste tijden. Dat houdt in dat ik de ene keer op 23:00 knock-out tussen de lakens lig, en de andere keer op 04:00 nog smakelijk zit te lachen om gekke dumpert filmpjes omdat ... mja, omdat het kan.

Onze dochter kan ook met weinig slaap toe, maar kan ook gerust tot 13:00 's middags op d'r bed liggen ronken. Die heeft wel een ochtendhumeurtje (beetje maar gelukkig), maar is nooit te laat uit d'r bed.

Onze zoon daarentegen... die wil wel graag laat opblijven, maar zijn lichaam zegt anders... vooral 's ochtends! niet uit bed te branden als ie eens later dan 22:00 naar bed gaat.

Persoonlijk vind ik slapen zonde van de tijd. Ik zie het als een noodzakelijk kwaad, hoewel dat nogal overdreven klinkt.

Inspiratie voor deze post: Preppers.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten